Nov 13, 2009

ေ၀ဖန္ေရးႏွင့္ အေတြးအေခၚသစ္ကို ၾကိဳဆုိသင့္သည္ (၂)

ေရးသူ- စစ္ျငိမ္းဒီေရ

ျမန္မာ့ရုိးရာ နတ္ကိုးကြယ္မွဳတြင္ အျပင္ (၃၇) မင္းဟု ေခၚေ၀ၚၾကသည့္
ရုိးရာနတ္တုိ႕၏ အခန္းက႑သည္ လူသိမ်ား အထင္ရွားဆုံးျဖစ္သည္။
လာဘ္လာဘ အတြက္၊ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ယင္းနတ္တုိ႕ကုိ ပူေဇာ္ပသ
ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ေထာင္ ေက်ာ္ခဲ့ပါျပီ။

ယင္းနတ္ေတြက ဘာေတြ မ’စႏုိင္သနည္း၊ ဘာေတြ ေပးစြမ္းႏုိင္သနည္းဟု
ေစာဒကတက္သူ မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမွဳမ်ား
ႏွင့္ လုံးလုံး ဆန္႕က်င့္သည္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ အခ်က္မ်ားစြာလည္း ရွိပါသည္။

ယင္း နတ္ကိုးကြယ္မွဳကို စြန္႕လႊတ္လုိက္လွ်င္ ဘာေတြ ျဖစ္လာမည္နည္း …
က်ိန္းေသတာက တရုတ္နတ္ေတြ ၀င္လာႏိုင္သည္၊ ယခုလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ
ေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ဥတိဘြား၊ ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္ရုပ္ထုမ်ားႏွင့္
တရုတ္ဘုံေက်ာင္း မ်ားစြာ ေနရာယူထား ျပီးပါျပီ။

ေရႊတိဂုံေစတီ ရင္ျပင္ စေနေဒါင့္တြင္ တရုတ္လူမ်ဳိးမ်ား ကုိးကြယ္ယုံၾကည္
ေသာ “ေနလ ဘုရား” သည္ ေရႊတိဂုံေစတီရင္ျပင္၏ အစည္းကားဆုံး
ေနရာ တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ တေခတ္ တခါက ေရႊတိဂုံေစတီ ရင္ျပင္ေပၚတြင္
မဟာရနအႏြယ္၀င္ ဇင္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ဘုရား၀တ္ျပဳမွဳကို စာတန္းထုိး
တားျမစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ျမန္မာေတြကေတာ့ အဂၤါေဒါင့္ ေခၚ အေရွ႕ေတာင္ေဒါင့္ရွိ
ပုထုိးမ်ားအၾကားတြင္ တည္ရွိေသာ “ဆယ္ေတာ္မွဳ” ဘုရားထံတြင္ ေငြပန္းမ်ား
ကပ္လွဴျပီး ထီေပါက္ဖုိ႕ ခ်ဲေပါက္ဖုိ႕ ငိုေၾကြးမပ်က္ခဲ့ေပ။ “ဆယ္ေတာ္မွဳ” ဘုရား
ရွိရာ လမ္းၾကားေလး၌ ထုိင္ရွစ္ခုိးဖုိ႕ ေနရာမက်ယ္၀န္းေသာေၾကာင့္ မတ္တပ္
ရပ္ျပီး လက္အုပ္ေလးမ်ား ခ်ီထားခဲ့ၾကသည္မွာ မ်ဳိးဆက္မ်ားစြာပါ။

ပဲခူးတုိင္း၊ ျပည္ျမိဳ႕နယ္အပုိင္ ေက်းရြာတခ်ဳိ႕တြင္ “ေျခရာတေတာင္ေမာင္မဲေခါင္”
ဟု ေခၚေသာ ရြာေတာ္ရွင္နတ္ကို ကုိးကြယ္ေသာ ဓေလ့ရွိသည္။ ထုိ နတ္အား
ထန္းရည္ ကုိးေမာင္း၊ အရက္ကိုးေမာင္း ျဖင့္ ပူေဇာ္ပသ ရသည္။ ထုိနတ္ကုိ
ပူေဇာ္ပသ သည့္ ရုိးအေသာ ေက်းလက္ေဒသ ျပည္သူတုိ႕၏ ေန႕စဥ္ဘ၀မွာ
ဆင္းရဲတြင္းမွ မကင္းလြတ္ၾကပါ။

ပဲခူးတုိင္း၊ ဒုိက္ဦးျမိဳ႕နယ္အပုိင္ ေက်းရြာတခ်ဳိ႕တြင္ “ပကုိင္းငစိန္” ဟု
ေခၚေ၀ၚေသာ အင္းသူၾကီးနတ္ကို ကိုးကြယ္ေသာ ရုိးရာဓေလ့ ရွိသည္။
ပကုိင္းငစိန္နတ္အား ပူေဇာ္ပသ ခ်ိန္တြင္ လယ္ဧက (၃)ဧက ခန္႕ရွိေသာ
လယ္ကြက္ထဲတြင္ ေနရာအလြတ္မရွိ ျမန္မာ့ရုိးရာ မုန္႕မ်ဳိးစုံျဖင့္ ပူေဇာ္ပသ
ရသည္။ ယင္း ပကိုင္းငစိန္နတ္အား ပူေဇာ္ပသ သူမ်ားမွာ ရုိးသားေသာ
လယ္စာရင္းဌားအလုပ္ကို လုပ္ကုိင္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ လယ္ထဲတြင္ တဲထုိး
ျပီး ေနထုိင္ရေသာ မိသားစုအမ်ားအျပားသည္ ေခတ္ကာလ ကုန္ေစ်းႏွဳန္း
ၾကီးမားမွဳ၊ စား၀တ္ေနေရး အက်ပ္အတည္းမ်ားေၾကာင့္ အ၀တ္အစား
ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မရွိပါ။ တဲအိမ္အမ်ားစုမွာ ယုိင္နဲ႕နဲ႕ ျဖစ္ျပီး အိမ္ေရွ႕
အေပါက္၀မွ အိမ္ေနာက္ေဘး အထိ တုိးလွ်ဳိေပါက္ ျမင္ေနရသည္။ အမ်ဳိးသမီး
အမ်ားစုကို အေပၚအက်ႌမပါ ထမီရင္လ်ားျဖင့္ ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။

(ဆက္ရန္။)

No comments: