Dec 10, 2009

မ်ဳိးဆက္ကြာဟမွဳ (Generation Gap) အပုိင္း(၁)

ေရးသူ- စစ္ျငိမ္းဒီေရ

ဒီအေၾကာင္းကို က်ေနာ္ ေရးခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာတာက ပထမဆုံး မေက
ေရးတဲ့ ဒီပုိ႕စ္မွာ က်ေနာ္ေပးခဲ့တဲ့ ေကာ္မန္႕ရယ္၊ အကုိၾကီး ကုိေအာင္သာငယ္
ေရးတဲ့ ဒီပုိ႕စ္တုိ႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကဆီမွာ က်ေနာ္သြားျပီး
ေကာ္မန္႕ ေပးျပီးတဲ့အခ်ိန္အထိ ရီတာ ေရးတဲ့ ဒီပုိ႕စ္ကုိ က်ေနာ္ မဖတ္
ရေသးပါဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီပုိ႕စ္ကို ေရးဖုိ႕ ျဖစ္လာတဲ့ မေက
အကိုၾကီး ကုိေအာင္သာငယ္ႏွင့္ ညီမငယ္ ရီတာ တုိ႕ကုိ ေက်းဇူးမ်ားစြာ
တင္ပါတယ္။

ယခုတင္ျပတဲ့ က်ေနာ့္အျမင္မ်ား၊ ေရးသားေဖာ္ျပတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား
အတြက္ က်ေနာ့္မွာ တာ၀န္အရွိဆုံးလုိ႕ ေျပာပါရေစ။

မ်ဳိးဆက္တစ္ခု၏ သက္တမ္း ....

မ်ဳိးဆက္တစ္ခုရဲ႕ သက္တမ္းကို ႏွစ္(၂၀) မွ (၂၅)ႏွစ္ထိ ဘယ္ပညာရွင္ေတြ
ဘယ္အခ်ိန္က ဘယ္လုိယူဆျပီး ဘယ္လုိစတင္သတ္မွတ္ခဲ့သလဲဆုိတာ
ေတာ္ေတာ္ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္စရာ ရွိပါတယ္။

မ.ဆ.လ ေခတ္ (၂.၃.၁၉၆၂- ၁၈.၉.၁၉၈၈) မွာ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္
ဆုိရွယ္လစ္ ပန္းတုိင္ကို ခ်ီတက္ၾကပါတယ္။ အဲလုိ ခ်ီတက္ရာမွာ
ႏွစ္(၂၀) စီမံကိန္း လုိ႕ေခၚေ၀ၚေသာ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္ၾက
ပါတယ္။ အဲဒီ ႏွစ္(၂၀) ေက်ာ္လြန္ရင္ တႏုိင္ငံလုံး၊ တမ်ဳိးသားလုံး
ဘာေတြ ျဖစ္လာမယ္၊ ဘယ္လုိေတြ ျဖစ္လာမယ္ စသျဖင့္ စိတ္ကူး
ယဥ္ အိမ္မက္ေတြ ပလူပ်ံေအာင္ အစုိးရ မီဒီယာက မစားရ ၀ကမန္း
ေၾကညာပါတယ္။ ထားပါေတာ့ အဲလုိ အမ်ဳိးသားေရး ေရရွည္ စီမံကိန္း
ကာလမွာ တုိက္ရုိက္ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အလႊာအသီးသီးက ျပည္သူ
ေတြအားလုံးကုိ မ်ဳိးဆက္တစ္ခုလုိ႕ ဆုိမလား???

ႏုိင္ငံေတာ္၏ အေျခခံ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲေပးပုိင္ခြင့္ ရတဲ့ အသက္
(၁၈) ႏွစ္ကေန အသက္ (၄၃)ႏွစ္ သုိ႕မဟုတ္ အသက္ (၃၈)ႏွစ္ အထိ
အသက္ရွင္ ေနထုိင္ေနသူေတြရယ့္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္မွဳကုိ
မ်ဳိးဆက္ တစ္ခုလုိ႕ ဆုိမလား???

အၾကမ္းဖ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားအရ သားသမီး ႏွစ္ဦးနီးပါး
ေမြးဖြားပုိင္ဆုိင္တဲ့ အသက္ (၄၀) အရြယ္မွ က်န္းမာေရးစတင္
ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်ိန္ အသက္ (၆၅)ႏွစ္ၾကား အသက္ရွင္ ေနထုိင္သူေတြ
ရဲ႕ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့မွဳကို မ်ဳိးဆက္တစ္ခုလုိ႕ ဆုိမလား???

ဒါဆုိရင္ ...
၁၉၃၀ ကုလား- ဗမာ အေရးအခင္းအျပီး ရန္ကုန္၊ ဗဟန္းမွာ ဆရာၾကီး
သခင္ဘေသာင္း စတင္ ထူေထာင္ခဲ့ေသာ ဒုိ႕ဗမာအစည္းအရုံးကုိ
(၁၉၃၀+၂၅=၁၉၅၅) ၁၉၅၅ ခုႏွစ္မွာ လုံး၀ ပင္စင္ ေပးရမလို ... ။
ဆက္ေတာင္ မေရးရဲဘူး ... အရွင္လတ္လတ္ ေျမျမိဳ သြားမွာေပါ့ ...။
ယေန႕အခ်ိန္အထိ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံခ်စ္ သခင္ၾကီးမ်ား၏
ႏုိင္ငံေရး ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မွဳ ေစတနာေတြကလည္း အမ်ားၾကီး။

ဥပမာ ...
ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ အစုိးရလက္ထက္ (ဗုိလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေစာေမာင္ ႏုိင္ငံ
ေတာ္ အာဏာမသိမ္းယူခင္ အခ်ိန္အထိ) လူထုဆႏၵျပပြဲေတြမွာ ပါ၀င္ခဲ့ျပီး
ေနာက္ပုိင္း ဆက္လက္ မပါ၀င္ရဲတဲ့သူေတြ၊ မပါ၀င္ေတာ့တဲ့သူေတြကုိ
ဘယ္မ်ဳိးဆက္ စာရင္းထဲ ထည့္ၾကမလဲ ( ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္ စာသား
ၾကမ္းသြားရင္ ခြင့္လႊတ္ၾကပါ။) ???

ဒါဆုိရင္ မ်ဳိးဆက္တစ္ခုရဲ႕ သက္တမ္းကို ႏွစ္ (၂၀)၊ ႏွစ္ (၂၅) လုိ႕
သတ္မွတ္ထားမွဳသည္ လုံး၀ မမွန္ႏုိင္ဘူးလုိ႕ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကြာဟမွဳ ....

ပုဂံေခတ္ စုကၠေတးမင္းကို သူ႕ညီ အေနာ္ရထာက စီးခ်င္းယွဥ္ထုိးျပီး
ႏုိင္ငံေတာ္အာဏာကုိ သိမ္းယူခဲ့တယ္လုိ႕ သမုိင္းမွတ္တမ္းအေတာ္
မ်ားမ်ားက ဆုိထားပါတယ္။ စုကၠေတးမင္းနဲ႕ အရည္းၾကီးသာသနာဟာ
တျပိဳင္နက္တည္း က်ဆုံးခဲ့ပါတယ္။ အရည၀ါဒီ အရည္းၾကီးေတြကို
ေတာ္လွန္ျပီး သထုံ (သု၀႑ဘူမိ)ကေန ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကို
စစ္တုိက္ျပီး သယ္ေဆာင္လာပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ အဲဒီေခတ္က ျပည္သူ
ေတြသည္ ကုိယ္ကုိးကြယ္ေနတဲ့ အရည္းၾကီးသာသနာကို ေတာ္လွန္
ရာမွာ ပါ၀င္ခဲ့တယ္၊ ေနာက္ထပ္ ဘာသာတရားအသစ္တစ္ခုကို ကိုးကြယ္
ဖုိ႕ စစ္တုိက္ရာမွာ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ အရည္းၾကီးသာသနာ က်ဆုံးခ်ိန္ႏွင့္
သထုံကေန ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ေရာက္ရွိခ်ိန္ဟာ ႏွစ္ ၂၀၊ ၂၅
မေျပာနဲ႕ ငါးႏွစ္ေတာင္ မၾကာလုိက္ဘူး။ မ်ဳိးဆက္တစ္ခုရဲ႕ ေျပာင္း
လဲမွဳဟာ ေတာ္ေတာ္ ျမန္ပါလား ...။

၁၉၇၆ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ (၆)ေန႕မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ အလုပ္သမားအေရး
အခင္းနဲ႕ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ေငြစကၠဴအေရးအခင္း အၾကား
ကာလေတြ (၁၁- ႏွစ္တုိင္တုိင္) မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ကုိ အာဏာရွင္လက္ေအာက္
ကေန လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္တဲ့ မ်ဳိးဆက္တစ္ခု ဘာလုိ႕ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ရတာ
လဲလုိ႕ ေမးခြန္းကုိ ေမးခြင့္ ျပဳမယ္ဆုိရင္ .... ။

(ဆက္ရန္။)

3 comments:

Myo Win Zaw said...

ဖတ္သြားတယ္ ကိုေအာင္ ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္ပါ

ေအာင္သာငယ္ said...

ေယဘုယ်ကေတာ့ မိဘနဲ႕ သားသမီးကို မ်ိဳးဆက္တခု အျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္... အၾကမ္းျဖင္းအားျဖင့္ေတာ့ အႏွစ္ ၂၀ နဲ႕ ၂၅ ႏွစ္ၾကားေပါ့ေလ... သို႕ေသာ္လည္း လူမႈအ၀န္းအ၀ိုင္းအရ ဒါက ေယဘုယ် သတ္မွတ္ခ်က္ပါ...

မ်ိဳးဆက္တခုနဲ႕ တခုကို ခြဲျခားသတ္မွတ္တဲ့အခါ အေၾကာင္းအရာတခုခုကို အေျခခံျပီး ေျပာဆိုၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့... ပထမမ်ိဳးဆက္နဲ႕ ေနာက္မ်ိဳးဆက္အၾကား လံုး၀ကြဲျပားသြားေစခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကာလေတြကပဲ မ်ိဳးဆက္ေတြကို သတ္မွတ္ေပးပါတယ္...

ဥပမာ... ဂီတနဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေျပာရရင္ ဗမာပေဒသရာဇ္ေခတ္ကာလတုန္းက ေစာင္းကိုင္တီးခဲ့ၾကတဲ့ မဟာဂီတ မ်ိဳးဆက္၊ ကိုလိုနီလက္ေအာက္ေခတ္ကာလတုန္းက ဘင္ဂ်ိဳကိုင္တီးခဲ့ၾကတဲ့ ေခတ္ေဟာင္းေတးဂီတ မ်ိဳးဆက္၊ လြတ္လပ္ေရးရျပီးစကာလေတြတုန္းက မယ္ဒလင္ကိုင္တီးခဲ့ၾကတဲ့ ကာလေပၚဂီတ မ်ိဳးဆက္၊ မဆလေခတ္မွာ ဂစ္တာကိုင္တီးလာၾကတဲ့ စတီရီယို ဂီတမ်ိဳးဆက္ ခု နအဖေခတ္မွာ ဒီေဂ်မစ္ဆာေတြ ကိုင္တီးေနၾကတဲ့ ဟစ္ပ္ေဟာ့ ဂီတမ်ိဳးဆက္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ေပါ့...

ဒါေတြက မတူတဲ့ မ်ိဳးဆက္ေတြေပမယ့္ တဆက္နဲ႕ တဆက္ၾကား မတူဘူးဆိုတာ သတ္မွတ္တဲ့အခါ အႏွစ္ ၂၀ - ၂၅ ႏွစ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလနဲ႕ သတ္မွတ္တာ မဟုတ္ပဲ လူငယ္ထုၾကားထဲမွာ ကိုင္စြဲလာတဲ့ တူရိယာပစၥည္း၊ ဂီတပံုစံ၊ ေရးဖြဲ႕ သီဆိုဟန္ေတြရဲ႕ မတူ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အခ်ိန္ကာလေတြနဲ႕ပဲ ပိုင္းျခား သတ္မွတ္ခဲ့ၾကရတယ္ မဟုတ္လား... သည္ကာလေတြက အႏွစ္ ၂၀ မက ၾကာျမင့္ပါတယ္...

အနီးဆံုး တို႕ေတြ ျဖတ္သန္းၾကီးျပင္းလာၾကရတဲ့ စတီရီယိုေခတ္နဲ႕ သည္ကေန႕ ဟစ္ပ္ေဟာ့ေခတ္ကိုပဲ ျပန္ၾကည့္ၾကည့္ပါ... အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ ကြာတယ္ မဟုတ္လား...

သည္ေတာ့ မ်ိဳးဆက္တခုနဲ႕ ေနာက္တခုကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ဖို႕ဆိုတာ နယ္ပယ္နဲ႕ အေၾကာင္းအရာကို လိုက္ျပီး အခ်ိန္ကာလ အကြာအေ၀း မတူညီမႈေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္...

တို႕ေတြက ဘယ္လို မ်ိဳးဆက္ အေၾကာင္းကို ေျပာေနတာလဲ-ဆိုတာက အဓိကက်လိမ့္မယ္လို႕ အကိုေတာ့ ယူဆပါတယ္...

လူမႈအဖြဲ႕အစည္းအရေတာ့ မိဘနဲ႕သားသမီးဆိုတဲ့ သာမန္အားျဖင့္ပဲ မ်ိဳးဆက္ကို ခြဲျခားၾကတာကိုး... ဒါေၾကာင့္လည္း အကို႕ေဆာင္းပါးမွာ (ေယဘုယ်အားျဖင့္) လို႕ စကားခံထားပါတယ္....

မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈနဲ႕ ပတ္သက္လို႕လည္း (ႏိုင္ငံေရးအရ မ်ိဳးဆက္ကြာဟမႈ မရွိ-ဟု သူထင္သည္) လို႕ပဲ ေရးခဲ့တာပါ...

အျခားနယ္ပယ္ေတြမွာ မရွိဘူးလို႕ မေျပာခဲ့ပါဘူး...

ဆက္ေရးပါ...ေစာင့္ဖတ္ေနပါတယ္...

ေမဓာ၀ီ said...

စာေမးပြဲေျဖေနရလို႔ ကိုေအာင္ေရ ..
မေန႔ကမွ စာေမးပြဲၿပီးတယ္။
ကိုေအာင္ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္ကြာဟမႈေတြကို ေအးေအးေဆးေဆး လာဖတ္ပါဦးမယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္ :)