Jul 4, 2009

ထင္းရွဴးပင္ရိပ္ (၂)

ေရးသူ- ေမာင္သာႏုိး

ယခင္ အပုိင္း(၁) မွ အဆက္ …..

အေနာက္တုိင္းကဗ်ာ
(၁)
“စိန္ျခဴးၾကာေညာင္” နဲ႕ “ကြန္ျမဴနစ္ ေၾကညာစာတန္း”

ဟုိးလြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္က စာေရးသူဟာ ႏုိင္ငံျခားသား သတင္းစာရာ
တစ္ဦးနဲ႕အတူ ဗမာပန္းခ်ီဆရာ တစ္ဦးအိမ္ အလည္ေရာက္သြားပါတယ္။ အေတာ္
အသင့္ ထင္ရွားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးပါ။ ပန္းခ်ီအေၾကာင္း စကားေျပာၾကယင္းက
ႏုိင္ငံျခားမိတ္ေဆြက “ခင္ဗ်ားတုိ႕ဆီမွာ ခုဘယ္လုိ ထရင္းေတြ လုိက္ေနၾကပါသလဲ”
လုိ႕ ေမးလုိက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ မိတ္ေဆြပန္းခ်ီဆရာခမ်ာ သူ႕ေမးခြန္းကို နားမလည္
ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္သြားရျပီး ေၾကာင္ေနေတာ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကပဲ ၀င္ျပီး “ေၾသာ္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဆီမွာ ထရင္းေတြ ဘာေတြသိပ္မရွိေသးပါဘူး ခင္ဗ်ာ၊ အစဥ္အလာ
လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း ဒီလုိပဲေရးဆြဲေနၾကပါတယ္” လုိ႕ ေျပာလုိက္ရပါတယ္။ အဲဒီ
အခ်ိန္အပုိင္းဆီက ေခတ္ျပိဳင္ အႏုပညာထရင္းေတြကုိ ေခတ္မီမီ ေလ့လာသိျမင္ေန
တဲ့ ပန္းခ်ီေက်ာ္ေတြလဲ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေကာင္းရွိေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ေတာ္
ေတာ္ မ်ားမ်ားကျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္မိတ္ေဆြလုိ ကုိယ္သင္လာခဲ့ဖူးတဲ့ ေရးနည္း
ဆြဲနည္းကေလးနဲ႕ပဲ လူပုံဆြဲလုိက္ ရွဳေမွ်ာ္ခင္းပုံဆြဲလုိက္၊ ေရေဆးဆြဲလုိက္၊ ဆီေဆး
ဆြဲလုိက္ ဒါေလာက္နဲ႕ ျပီးေနၾကသူေတြပါပဲ။ “ေမာ္ဒန္အတ္”တုိ႕ “ဆာရီယဲလစ္ဇင္း”
တုိ႕ “အင္ပရက္ရွင္နစ္ဇင္း” တုိ႕ဆုိတဲ့ အသံေတြ ပန္းခ်ီေလာကက ၾကားရတာ
မၾကာေသးပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ ျမန္မာပန္းခ်ီေလာကဟာ ျမန္မာစာေပေလာကထက္
ကံေကာင္းလွပါတယ္။ ခုေနခါမွာ ေခတ္ေပၚ ျမန္မာပန္းခ်ီကားေတြ ေပၚေနျပီ၊
ေပၚတာမွ ေတာ္ေတာ္အဆင့္အတန္းမီမီ ေပၚေနျပီျဖစ္ေပမဲ့ “ေမာ္ဒန္” ျမန္မာ
ကဗ်ာရယ္လုိ႕ မူးလုိ႕မွ ရွဳစရာ မရွိေသးပါဘူး။ ဟုတ္ကဲ့၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ေအာင္ခ်ိမ့္
ဟာ လက္၀ဲသုဒၷရလုိ ရတုပိုဒ္စုံ မေရးေတာ့ပါဘူး၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ အုိေအာင္ဟာလဲ
ရွင္မဟာ ရ႒သာရလုိ ဇာတ္ၾကီးဆယ္ဖြဲ႕ထဲက ေကာင္းႏုိးရာရာရွာျပီး ပ်ဳိ႕တစ္ပုဒ္
ခမ္းခမ္းနားနားျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္တာမ်ဳိး မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္း
အရာေတြ ပုိျပီးက်ယ္ျပန္႕လာတာ၊ မ်ဳိးစံုလာတာ၊ စာဟန္ေတြ သစ္လာတာ(သစ္လာ
တာေကာ ဟုတ္မွဟုတ္ရဲ႕လား)က လြဲရင္ စာေပမွာ စိမ့္၀င္ေနတဲ့ “ခံစားႏုိင္စြမ္း”
ဆုိတာကေတာ့ ပိန္မသာ လိန္မသာပါပဲ။ (ပူးတြဲ ေပးထားတဲ့ ဇယားကုိ ၾကည့္ပါ။)

ကေန႕အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႕ဟာ အဘက္ဘက္က ေခတ္နဲ႕ရင္ေပါင္တန္းႏုိင္ေအာင္
အားထုတ္ေနၾကျပီ။ ေခတ္ကို အေတာ္အသင့္လုိက္မီလာတာလဲ ရွိရဲ႕။ ဒါေပမယ့္
ေနာက္က်ေနတာက မ်ားေနေသးတယ္။ အဲဒီမ်ားတဲ့ထဲမွာ စာေပက ထိပ္ကေျပး
ေနတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႕ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ က်ေနာ္တုိ႕ ၾကိဳးစားၾကရမယ္၊
ေလ့လာၾကရမယ္။ သူမ်ားေတြ ဘယ္အဆင့္ေရာက္ေနတယ္ဆုိတာကို သိျမင္
ၾကရေပလိမ့္မယ္။ သိျမင္လာတာနဲ႕အမွ် ပိုျပီး အစြမ္းထက္လာေအာင္၊ အားေကာင္း
လာေအာင္ လုပ္ၾကရမွာလဲ။ “ျပည္သူအတြက္စာေပ” လုိ ေကြ်းေၾကာ္ေနခ်ိန္မွာ
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ကဗ်ာေတြဟာ ျပည္သူကိုအက်ဳိးျပဳေနရဲ႕လား။ အက်ဳိးျပဳေနရင္
လည္း ဘယ္ေလာက္ အဆင့္အထိ ထက္ထက္ျမက္ျမက္ျပဳေနတာလဲ။ ဒီထက္
ထက္ျမက္လာေအာင္ေကာ မလုပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးလား။ ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ။
ဒါကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ဆန္းစစ္ၾကရပါလိမ့္မယ္။

ရာဇ၀င္စာအုပ္ကို ခဏ ေကာက္ကိုင္ျပီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႕တုိင္းျပည္ အဘက္ဘက္
က ေခတ္ေနာက္က်ခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းကုိ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ အဓိက အေၾကာင္း
ရင္းက “အထီးက်န္ျခင္း” ၀ါ “အဆက္ျပတ္ျခင္း” ဆုိတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
သူမ်ားတကာေတြ ေက်ာက္တုိင္ ေက်ာက္လုံးၾကီးေတြနဲ႕ နန္းေတာ္ၾကီးေတြ၊
ဘုရားေက်ာင္းၾကီးေတြ တည္ေဆာက္ေနၾကခ်ိန္မ်ာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕က သစ္ကေလး
၀ါးကေလးနဲ႕ “သစ္ခက္တဲနန္း” အျပိဳင္ေဆာက္ၾကတုန္းပဲ။ သူမ်ားတကာေတြ
ေရေႏြးေငြ႕ကို ကၾကိဳးတန္ဆာဆင္ျပီး စက္ၾကီးေတြ၊ ယာဥ္ၾကီးေတြ ေမာင္းႏွင္း
လာေနခ်ိန္မွာလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႕က “ခေလာက္ကေလးရယ္တဲ့ ဒုိးဒုိးေဒါင္”
တုန္းပဲ။ သူမ်ားတကာေတြက “ပစၥည္းမဲ့ လူတန္းစားမွာ ဘာမွဆုံးရွဳံးစရာ မရွိဘူး၊
ေႏွာင္ၾကိဳးပဲ ဆုံးရွဳံးစရာရွိတယ္” လုိ႕ ကမၻာတုန္ေအာင္ ဟစ္ေကြ်းလုိက္တဲ့ အခ်ိန္
မွာလဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကေတာ့ “စိန္ျခဴးရယ္တဲ့ ၾကာေညာင္ ၾကာေညာင္” ေကာင္း
တုန္းပဲ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ဖုိးဖြားေတြရဲ႕ ဒီ “အဆက္ျပတ္မွဳ” အစဥ္အလာဆုိးကို
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဟာ ကေန႕အထိ အေမြခံခ်င္ၾကတုန္းပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္
တုိ႕ အဖုိးအဖြားေတြထက္ အမ်ားၾကီး အခြင့္အလမ္းသာလာျပီျဖစ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္
တုိ႕တေတြဟာ ဒီ “ဗမာဥာဥ္” ၾကီးကို အစတုံးပစ္ဖုိ႕ ေကာင္းလွျပီ။

ဒီလုိ တင္ျပလုိက္တဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ဆုိလုိတာကို အဓိပၸါယ္အေကာက္
မမွားလုိက္ဖုိ႕ ေျပာၾကားလုိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕က သူမ်ားလုပ္တဲ့ အတုိင္း
လုိက္လုပ္ရမယ္၊ အတုခုိးရမယ္လုိ႕ ေဂ်ာက္တြန္းေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သူမ်ား
ေရာက္ေနတဲ့ အဆင့္ကို သိရမယ္၊ သူမ်ား သုံးေနတဲ့ နည္းနာေတြကို သိရမယ္၊
သူ႕နည္းထဲက ကိုယ္လက္ခံႏုိင္တာကို ယူသုံး၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ တီထြင္သင့္တာ
ကို တီထြင္၊ ဒီလုိလုပ္ျခင္းျဖင့္ သူ႕ထက္မေက်ာ္ရင္သာရွိေစ၊ ေနာက္ေတာ့ မက်
ေစရဘူး၊ ရင္ေပါင္တန္း ရွိေနေစရမယ္လုိ႕ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕က ဆုိခ်င္တယ္။ ဒီ
ဆုိလုိခ်က္အတိုင္းပဲ ဒီစာအုပ္ကို ကြ်န္ေတာ္ျပဳစုပါတယ္။ ဒီ စာအုပ္ထဲမွာ
ကြ်န္ေတာ္ ေရြးခ်ယ္တင္ျပထားတဲ့ ကဗ်ာဆရာ အားလုံးကို ကြ်န္ေတာ္ သေဘာ
က်တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕မွာ ထူးခြ်န္တာရွိခဲ့ရင္၊ သူ႕နည္းကို သိသင့္တယ္လုိ
ယူဆယင္ စာရင္းထဲမွာ ထည့္လုိက္တာပါပဲ။ ဒီစာအုပ္ဟာ ကေန႕ေခတ္ရဲ႕
ၾသဇာတိကၠမ ၾကီးမားတဲ့ ကမၻာ့အစိတ္အပိုင္းျဖစ္တဲ့ အေနာက္တုိင္းက ကဗ်ာ
ဆရာေတြရဲ႕ ကဗ်ာ့လမ္းေၾကာင္းေတြ၊ သူတုိ႕သုံးေနတဲ့နည္း (တက္ခနိက)ေတြ၊
အယူအဆေတြကို အထုိက္အေလ်ာက္ စုံစုံေစ့ေစ့ မိတ္ဆက္ေပးႏုိင္ေအာင္
“နိပါတ္ခင္း” ျပႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ထားပါတယ္။

(ဆက္ရန္ ….။)

(မွတ္ခ်က္။ ။ အမ်ဳိးသားစာေပ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ သိမ္းဆည္းထားေသာ
ဆရာေမာင္သာႏုိး၏ ထင္းရွဴးပင္ရိပ္ စာအုပ္ကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
မူပုိင္ခြင့္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆရာေမာင္သာႏုိးႏွင့္ ဆရာ့မိသားစု၀င္မ်ားအား
ရုိေသစြာ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္၏ အင္တာနက္ အီေမးလ္
လိပ္စာ ko.aungdk@gmail.com အား တစုံတရာ ကန္႕ကြက္ခဲ့လွ်င္ ယခုတင္ျပပါ
ပို႕စ္မ်ားအား ျပန္လည္ျဖဳတ္ခ်ေပးရန္ အဆင့္သင့္ ရွိပါသည္။ …. စစ္ျငိမ္းဒီေရ ။)

No comments: